Verslag Indoor Barneveld 2006

Zo, het zit er weer op..
Na een lange voorbereiding was het vrijdag dan eindelijk zover, we konden wat nieuwe dingen die er van de winter opgekomen waren uit gaan proberen en weer de nodige meters gaan maken.
Aangezien ik niet goed ben in het maken van een wervelende samenvatting of iets dergelijks doe ik het maar op mijn manier.
-AUTO    :van de nieuwe dingen die we eraan gedaan hebben vallen de nieuwe remmen wel erg op, volgens ons (marco, chris en ikzelf) zijn ze uitstekend. We hebben ze alledrie gewoon erop gezet en ontlucht, afgesteld op de zender en vervolgens waren ze gewoon iedere bocht en elk moment exact hetzelfde. Het remvermogen van de oudere remmen wilde nog weleens variëren maar zoals het er nu uitziet is dat totaal over.
De nieuwe bodemplaat is nog moeilijk te beoordelen, hij kan eigenlijk niet slechter zijn want het zwaarte punt ligt lager dus dat is altijd goed.
De besturing lijkt nu ook eindelijk voor elkaar te zijn, dit heeft mij vorig jaar nogal wat ellende bezorgt maar was nu gelukkig over.
De nieuwe motor was ook zeer goed, hij was helemaal nieuw dus hij zal ook nog wat los moeten komen maar hij liep nu al zééér goed!!  Op mijn auto heb ik ook de airbox wat aangepast en dat was (nogal) duidelijk te horen, hij klonk volgens veel toeschouwers toch wel mooi en belangrijker hij deed zijn werk ook erg goed.

Voor de komende tijd gaan we toch nog het een en ander aanpassen. Het differentieel staat daarbij boven aan mijn verlanglijstje, dat deze is erg belangrijk is na dit weekend weer gebleken.  Het magneet differentieel van HARM is erg goed en we gaan eens kijken of we daar nog wat eigen inbreng aan kunnen geven.
Ook gaan we een nieuwe uitlaat van
 
testen, we rijden nu al enkele jaren (naar alle tevredenheid) met de first-one uitlaat van HARM maar we gaan toch eens proberen wat een andere uitlaat ons misschien nog kan brengen.
 

-WEDSTRIJD    :De wedstrijd en alles eromheen was uitstekend geregeld door Jan van Brenk, hij heeft zichzelf overtroffen en zal zeer zeker dan ook tevreden zijn. Ook wil ik even Henk van Lagen noemen, hij heeft ervoor gezorgd dat alles goed verliep tussen wedstrijdleiding en de rijders in, Henk van mijn kant bedankt daarvoor.
De wedstrijd voor mijzelf liep een beetje raar eigenlijk, de vrije trainingen waren goed, we moesten allemaal aftasten en wetende dat de grip alleen maar zou verbeteren had het nog niet veel zin om van allerlei dingen uit te gaan halen.
De 1e 2 kwalificaties waren voor mijzelf een ramp, daar ik nog niet in het bezit ben van een persoonlijke transponder maakte ik gebruik van de leentransponders en doordat deze helemaal leeg waren zijn mijn eerste 2 kwalificaties niet geteld.
In de 3e kwalificatie kon ik mijn eerste tijd neerzetten en dit was goed voor een 25e plaats, dit was zeer zeker niet goed genoeg maar ik was allang blij dat er een tijd stond.
Zaterdagmorgen was de laatste kwalificatie en daar kon ik mijzelf niet verbeteren,wij kwamen tot de conclusie dat hoelanger ik reed des te beter ging de auto.
Toen kreeg chris een helder idee dat het weleens in het diff kon zitten (doordat het zo koud was was het vet in het diff heel dik).
Ik moest de 1/8 finale B rijden, doordat we het diff van te voren even verwarmd hadden met een verfbrander en enige aanpassingen aan de vering en rijhoogtes hadden gedaan ging de auto als een kogel. Startende vanaf een tweede positie leek het niet zo moeilijk te zijn om met deze auto verderop te komen. Toen we van start gingen hing ik al snel aan de staart van de leidende engelsman, doordat de 1e 2 toch doorgaan leek het mij het beste om gewoon achter hem aan te kachelen en dan waren we in ieder geval door.
Na een paar rondjes maakte de engelsman enkele foutjes en omdat ik toch niet op 100% reed ging ik er maar langs, dit was het domste wat ik kon doen want daar leek de engelsman niet echt van gecharmeerd, de daaropvolgende 4 bochten is hij constant op me ingereden en in de 5e bocht had hij dan eindelijk mijn zijkant van de auto te pakken en was het weekend afgelopen voor mij.
We hebben hem daarover uiteraard nog even aangesproken maar besloten dat het toch geen zin meer had dus helaas..

De finale was zeer mooi om te zien en de finsh nog veel mooier, Feldman en Lissau gingen met zijn 2en naast elkaar over de finishlijn en Feldman won met 0.03 seconden.

Bij deze wil ik Jan van Brenk nog even bedanken voor de super wedstijd die hij er neer heeft weten te zetten.
Ook wil ik thieme en alle ander helpers bedanken voor al hun hulp, en natuurlijk chris en marco voor het gezellige (zware) weekend en hun ook hun hulp. 


Overzicht pitstraat


Overzicht circuit


Idem


Idem


Mevrouw "toedeloer" en Mevrouw van Wijk


"onze" toeschouwers


de kappen


DE auto..